Forum  Strona Główna



 

Scenerie pod VFR i Polish roads...

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> Hangar
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mick




Dołączył: 11 Paź 2006
Posty: 210
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: JAB

PostWysłany: Pią 20:00, 27 Paź 2006    Temat postu: Scenerie pod VFR i Polish roads...

Nie ma co ukrywać, Newbie jestem!!
Ostatnio natrafiłem na coś takiego, a że na razie próbuję latac na VFR, to mnie zaciekawiło:
[link widoczny dla zalogowanych]

Może macie takie mapy i scenerie, sprzydały by się jakieś linki a może jakis uplad, pewnie nie tylko mi by się sprzydało Wesoly

A i jeszcze jedno mi chodzi po głowie. Czasem natrafiam na wzmianki o takim ciekawym dodatku jakim jest: Polskie drogi i rzeki -bodajże. Fajny dodatek, jak się lata VFR.
I moje pytanie n/t tego skąd to wziąć, i jak wam się to podoba i jak to się ma do innych dodatków np Ground Enviroment Pro -chodzi mi o współgranie tego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaekwit




Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: EPWA

PostWysłany: Sob 10:21, 28 Paź 2006    Temat postu:

Mick. Tekst który tu przytoczyłeś „Wyjaśnienie:” jest wielkim nieporozumieniem, ponieważ fakty są zupełnie inne. A mianowicie, wszystko zależy od zasobności kieszeni a nie doświadczenia. Mapy VFR zdrożały w straszliwy sposób, a wszelkie b. dobre dodatki u realniejące w większości są płatne. Z kolei „Wniosek:” – tu już autora tego tekstu kompletnie nie rozumiem. Znam kominy elektro-ciepłowni Żerań w Warszawie i co z tego, jak je wpisać jeśli na mapie mam podaną tylko wysokość a nie ma żadnej nazwy. Skrzyżowania dróg, mosty, rzeki i ich rozwidlenia, wzniesienia itp.. Czyli są to punkty orientacyjne, aby pilot wiedział gdzie aktualnie się znajduje. Wpisać można VOR, NDB, lotniska, miejscowości, czyli wszystko co ma na mapie swoją nazwę (no, prawie wszystko). Dla tego wszelkie dodatki z drogami i rzekami (dodatkowo linie kolejowe jak i linie energetyczne) są bardzo pomocne w lataniu VFR. Ponieważ mało kogo stać obecnie na mapy VFR (nieraz jest dylemat, kupić mapy czy jakiś dodatek do FS i przeważnie wygrywa to drugie) staramy się układać plan lotu wg atlasu samochodowego.
A teraz Mick kiedy rozejrzysz się lepiej na forum to i znajdziesz wiele podpowiedzi i adresów, które dadzą Tobie wiele odpowiedzi.

Pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mick




Dołączył: 11 Paź 2006
Posty: 210
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: JAB

PostWysłany: Wto 0:40, 31 Paź 2006    Temat postu:

Dzieki za odp Wesoly
PS:
To z czego ma się tu uczyć człowiek, żeby gaf nie popełniał w powietrzu Wesoly , kawałek tekstu powyżej pochodzi z jakiegoś poradnika ogólnie dostępnego, uczącego latać na VFR Wstyd
Pozdrawiam Wesoly
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sopa




Dołączył: 16 Wrz 2006
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała (EPBA)

PostWysłany: Pią 22:05, 01 Gru 2006    Temat postu:

Małe wyjaśnienie do postu Kaekwit'a:
W poradniku nt. wykonywania lotów VFR w sieci Vatsim (jaki został tutaj przytoczony), stwierdzenie "punkty VFR" w głównej mierze określa punkty VFR lotnisk kontrolowanych - praktycznie wszystkie lotniska kontrolowane w Polsce posiadają takie punkty, które zostały zdefiniowane po to, aby ułatwić pracę zarówno pilotom jak i kontrolerom, a jednocześnie zachować porządek w strefie kontrolowanej lotniska (CTR).
W trasie planu lotu nie powinno się podawać żadnych innych obiektów niż nazwy omawianych punktow, więc wpis np. BRAVO zamiast Błonie nie powinien nikogo dziwić).
Mapy punktów VFR oraz inne możecie ściągnąć z AIP Polska - [link widoczny dla zalogowanych] po darmowej rejestracji - warto!
Nie mogę się zgodzić z Tobą Kaekwit co do tego, że wszystko zależy od zasobności kieszeni. Płatne dodatki nie są niezbędne do prawidłowego latania VFR - wszakże do tego nie wystarczy ślepe wypatrywanie terenu w czasie lotu, ale także żmudne przygotowanie przed lotem takie jak wyliczenie trasy z uwzględnieniem poprawki na wiatr itd. Majac takie wsparcie na prawde trudno jest sie zgubic.
Co do scenerii - zapraszam na stronke:
[link widoczny dla zalogowanych]
(co prawda jeszcze w trakcie budowy, ale dział download juz działa, zebrałem tam wszystkie znane mi polskie scenerie, aby nie trzeba było tego szukać na różnych innych).
Zapraszam do merytorycznej wymiany zdań,
Pozdrawiam,
Sopa
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaekwit




Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: EPWA

PostWysłany: Śro 11:42, 27 Gru 2006    Temat postu:

Dawno mnie tu nie było, oj dawno. Sopa, daj sobie spokój z AIP Polska, dla mnie jest tam goło i wesoło. Mapy VRF są drogie więc pozostańmy przy mapach samochodowych. Mimo, że posiadam mapy VFR Polski to przy układania przelotu grupowego używam atlasu samochodowego, to tak aby zbytnio nie górować nad innymi. Z drugiej strony brak dodatku z dokładnym odwzorowaniem dróg i rzek.
Podoba mi się Twoja strona z dodatkami. Moje gratulacje.
Co do obliczeń względem przelotów to się całkiem z Tobą zgadzam, lecz podejrzewam, że mało kto stosuje tą formułę. Wsiadam i lecę, nie wiem gdzie jestem to GPS i po krzyku. Szkoda, że FS sam nie symuluje awarii tego urządzenia. A może brakuje zabawy w stylu – obliczę i zobaczę czy trafie. Ruletka, nie ruletka.

Pozdrawiam.
Andrzej
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> Hangar Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
deoxBlue v1.0 // Theme created by Sopel stylerbb.net & programosy.pl

Regulamin