Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jaceks
Dołączył: 29 Lip 2006
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Sob 8:24, 29 Lip 2006 Temat postu: Callsign- cóż to takiego? |
|
|
Tak jak w temacie:
1) czy możecie podac mi przykładowy callsign dla Cessny 172 ?
2) czy w wirtualnym aeroklubie każdy wymyśla sobie sam swój calsign?
3) czy callsign odnosi się do samolotu (konkretnego) czy do danego pilota?
pozdrawiam,
Jacek
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Marcin Lewiński
Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: Sob 9:59, 29 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Witam
tutaj masz odp
1) Przykladowy Callsign do Cessny 172 to np. SP-KMK
2) Tak w Wirtualnym Aeroklubie Kazdy pilot wymysla sobie swoj callsign
3) Callsign jest to znak rozpoznawczy zarowno samolotu jak i pilota
Pozdrawiam Marcin SP-KMN
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaekwit
Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: EPWA
|
Wysłany: Sob 10:10, 29 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Callsign to nic innego jak na przykład tablice rejestracyjne w samochodzie. Tu oczywiście nikt Tobie nie będzie nakazywał ani rejestrował podając numery tablic, musisz sam sobie wybrać, a raczej wymyślić. Ale są pewne reguły, SP- oznacza Polskę w międzynarodowej strukturze lotnictwa cywilnego, czyli chciał czy nie chciał początek masz narzucony. Czyli SP- i dalej trzy dowolne litery. To tyle jeśli chodzi o samoloty. Co do szybowców jest podobnie SP- ale dalej są cztery cyfry a nie litery.
Jeśli chodzi o samoloty, to sam dokładnie nie wiem jak to jest dokładnie z tym SP- i dalszymi literami, czy na przykład można mieszać litery z cyframi lub podać same trzy cyfry. Zapewne tak jest, ale podałem Ci tu podstawę i powinieneś załapać o co chodzi. Jeśli Tobie ta odpowiedź nie wystarczy, to zaczekaj na specjalistę, są tu tacy i któryś z nich dokładnie wytłumaczy rolę z zasady callsingu.
Pozdrawiam.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Barthez
Administrator
Dołączył: 23 Lip 2006
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: Sob 10:47, 29 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Pozwolicie, że dopełnię temat. Znak rozpoznawczy (callsign) nadaje ULC (Urząd Lotnictwa Cywilnego). Dotyczy to oczywiście samolotów cywilnych- nie wiem jak ma się sprawa z wojskowymi. Osoby interesujące się lotnictwem napewno takie znaki widziały. Gdzie one są? Otóż umieszczenie callsign'u zależy od typu statku powietrznego. Samoloty, szybowce, motoszybowce znak rozpoznawczy mają umiejscowiony na powierzchni skrzydła oraz po bokach kadłuba; sterowce na korpusie lub na powierzchniach stateczników; balony- poziomo na obu przeciwległych miejscach, w rejonie największego obwodu. Jedno natomiast nie ma znaczenia od typu statku powietrznego- callsign musi myć dobrze widoczny i stale utrzymywany w czystości.
Dla przypomnienia :
SP-(i 3 litery) otrzymują samoloty, śmigłowce, balony i sterowce
SP-(i 4 litery) otrzymują motolotnie i samoloty ultralekkie
SP-( i 4 cyfry) otrzymują szybowce i motoszybowce
Pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marcin Lewiński
Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: Sob 12:28, 29 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
mysle ze wszystko jest wytlumaczone
|
|
Powrót do góry |
|
|
Barthez
Administrator
Dołączył: 23 Lip 2006
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: Sob 12:35, 29 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Też tak myślę- zamykam
|
|
Powrót do góry |
|
|