Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jaceks
Dołączył: 29 Lip 2006
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Nie 8:05, 10 Wrz 2006 Temat postu: Cięgno Mixture w Cessnie 182 |
|
|
Jak go używać?
Pozdrawiam,
jacek
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
0wojtas01
Dołączył: 23 Lip 2006
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: EPBP
|
Wysłany: Nie 12:19, 10 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
mieszanka paliwa z powietrzem,regulowac proporcjonalnie co do wysokości na której się znajdujecie biorąc pod uwagę fakt,iż wraz ze wzrostem wysokości powietrze staje się rzadsze
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Jaceks
Dołączył: 29 Lip 2006
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Nie 16:28, 10 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
0wojtas01 napisał: | mieszanka paliwa z powietrzem,regulowac proporcjonalnie co do wysokości na której się znajdujecie biorąc pod uwagę fakt,iż wraz ze wzrostem wysokości powietrze staje się rzadsze |
czyli im wyżej się znajduujemy, tym więcej trzeba dodać?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
0wojtas01
Dołączył: 23 Lip 2006
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: EPBP
|
Wysłany: Nie 21:24, 10 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
więcej powietrza...cięgno na mniejsze procenty jak dobrze pamiętam osobiście nie schodze poniżej 50%
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Doktor M
Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: EPGD
|
Wysłany: Pon 16:43, 11 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Najprościej mówiąć to jest tak: im wyżej tym powietrze rzadsze, a wiec mieszanka musi być uboższa w paliwo, żeby się efektywnie w silniku spalała. Stąd np. lecąc Cessną pow. 5000 ft warto odrobinę zredukować "Mixture". Wtedy samolot będzie "chętniej" leciał.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Jaceks
Dołączył: 29 Lip 2006
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Pon 17:38, 11 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
teraz juz rozumiem
Dzięki
|
|
Powrót do góry |
|
 |
XLI003
Gość
|
Wysłany: Pon 23:42, 05 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
Żeby silnik pracował odpowiednio musi mieć odpowiednią mieszankę paliwowo-powietrzną. Stosunek paliwa i tlenu w mieszance powinien być stały i określony.
W miarę wzrostu wysokości maleje ciśnienie cząstkowe tlenu, więc mieszanka staje się bogatsza, bo paliwa jest co prawda tyle samo, ale tlenu mniej..
Mieszankę reguluje się powyżej 3000ft altitude.
Są dwie techniki:
1. Na obrotomierz.
Załóżmy, że lecimy na wysokości 5000ft, trzeba zubożyć mieszankę, bo obroty nam spadają. Zaczynamy powoli kręcić czerwonym cięgnem mieszanki (zwanym poprawką wysokości) celem zubożenia jej, czyli podania mniejszej ilości paliwa. Obroty zaczną wzrastać o jakieś 100-200RPM, w końcu osiągną maksimum, po czym zaczną spadać przy dalszym zubożaniu. W tym momencie należy przestać zubażać, wrócić do momentu, gdzie obroty były maksymalne i dla bezpieczeństwa wzbogacić o jeden obrót.
Należy uważać, sam spotkałem się z przypadkiem kolegi, któremu silnik na Cessnie 152 zatrzymał się w powietrzu, bo za bardzo zubożył!! Na szczęście zdążył uruchomić ponownie jeszcze w powietrzu.
Pamiętajcie, żeby podczas zniżania wzbogacać mieszankę, chyba nikt nie chce, żeby silnik przestał pracować.
2. Metoda na EGT.
Jeżeli mamy na wyposażeniu wskaźnik temperatury gazów wylotowych, to regulacja jest jeszcze prostsza i dokładniejsza. Zubożając patrzymy na EGT - wskazania zaczną rosnąć. Gdy osiągną maksimum, przestajemy zubażać.
Sprawdźcie na FSie - działa!!
|
|
Powrót do góry |
|
 |