|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jaceks
Dołączył: 29 Lip 2006
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Sob 14:42, 09 Wrz 2006 Temat postu: Cięgno Propeller |
|
|
Do czego służy niebieskie cięgno Propeller w Cessna 182?
Jak z niego korzystać?
pozdrawiam,
Jacek
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
0wojtas01
Dołączył: 23 Lip 2006
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: EPBP
|
Wysłany: Sob 15:02, 09 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
regulacja kąta natarcia śmigła?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jaceks
Dołączył: 29 Lip 2006
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Sob 15:31, 09 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
możliwe, w końcu z angielskiego propeller to chyba śmigło, ale do czego służy?
zazawyczaj mam je ustawione na "full", ale chciałbym się dowiedzieć czegoś więcej...
pozdrawiam,
Jacek
|
|
Powrót do góry |
|
|
0wojtas01
Dołączył: 23 Lip 2006
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: EPBP
|
Wysłany: Sob 17:31, 09 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
uogólniając bardzo temat,regulacja ta działa podobnie jak skrzynia biegów w samochodzie ,przy ustawionym proppeler 100% osiągasz wysokie obroty przy wąskim "krojeniu" powietrza,przydatne przy starcie,ciasnych manewrach i lądowaniu[elastyczna,dynamiczna charakterystyka ciągu],zmniejszając proppeler control spadają obroty,spowodowane jest to tym,iż łopaty śmigła stawiają większy opór odcinając "szersze" powietrze,co za tym idzie siła ciągu może zostac zachowana przy zmniejszonych obrotach[przydatne przy ustabilizowanym locie na wysokości przelotowej]
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jaceks
Dołączył: 29 Lip 2006
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Sob 19:50, 09 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
0wojtas01 napisał: | uogólniając bardzo temat,regulacja ta działa podobnie jak skrzynia biegów w samochodzie ,przy ustawionym proppeler 100% osiągasz wysokie obroty przy wąskim "krojeniu" powietrza,przydatne przy starcie,ciasnych manewrach i lądowaniu[elastyczna,dynamiczna charakterystyka ciągu],zmniejszając proppeler control spadają obroty,spowodowane jest to tym,iż łopaty śmigła stawiają większy opór odcinając "szersze" powietrze,co za tym idzie siła ciągu może zostac zachowana przy zmniejszonych obrotach[przydatne przy ustabilizowanym locie na wysokości przelotowej] |
aha...teraz juz rozumiem
wielkie dzięki
Pozdrawiam,
Jacek
Nie cytuj całych postów! Zwłaszcza tych, które znajdują się nad Twoim! /admin
|
|
Powrót do góry |
|
|
luk
Dołączył: 29 Lip 2006
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Krosno EPKR
|
Wysłany: Nie 2:55, 10 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
A ja nie rozumiem zawsze mam to na maxa
Edit: teraz już rozumiem ( jakoś w nocy trudno mi się czytało )
Ostatnio zmieniony przez luk dnia Nie 12:40, 10 Wrz 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
0wojtas01
Dołączył: 23 Lip 2006
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: EPBP
|
Wysłany: Nie 12:17, 10 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
nieekonomicznie
|
|
Powrót do góry |
|
|
XLI003
Gość
|
Wysłany: Pon 23:50, 05 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
Regulacja skoku śmigła.
Temat bardzo szeroki, więc nie będę tłumaczył od podstaw. Powiem tyle, że w miarę zmiany prędkości postępowej samolotu względem obrotowej śmigła zmienia się sprawność śmigła. W instrukcji użytkowania samolotu znajdziecie ustawienia śmigła dla konkretnych etapów lotu - start, wznoszenie, przelot, lądowanie.
Przy małym skoku (obroty śmigła duże) śmigło ma dużą sprawność na małych prędkościach, w miarę wzrostu prędkości sprawność spada, dlatego należy zwiększać skok śmigła (zaciążać je, pociągając cięgno do siebie).
Np. dla samolotu Baron58 wygląda to tak:
Startujemy, dźwignie do przodu, czyli mały skok, mała prędkość, sprawność śmigła duża. Gdy zwiększymy prędkość na wznoszeniu, zmniejszamy odpowiednio obroty przepustnicą (25 MP) I zwiększamy skok śmigła tak, żeby obroty śmigła spadły do 2500. Na przelocie zwiększamy prędkość, redukujemy przepustnicą moc (22 MP) i zwiększamy skok śmigła tak, żeby obroty śmigła osiągnęły 2300RPM. na prostej do lądowania dajemy minimalny skok, żeby mieć dużą sprawność śmigła w razie odejścia na drugi krąg.
Pamiętajcie, że skok śmigła ma wpływ na obroty, zwiększając skok spadają obroty śmigła. A dźwignia regulacji skoku działa analogicznie do obrotów, czyli dźwignia do przodu, obroty większe (a skok mniejszy).
Pozdrawiam - Tomek
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|