Forum  Strona Główna



 

Cięgno Propeller

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> Szkoła latania
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jaceks




Dołączył: 29 Lip 2006
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bytom

PostWysłany: Sob 14:42, 09 Wrz 2006    Temat postu: Cięgno Propeller

Do czego służy niebieskie cięgno Propeller w Cessna 182?
Jak z niego korzystać? przewala oczami

pozdrawiam,
Jacek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
0wojtas01




Dołączył: 23 Lip 2006
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: EPBP

PostWysłany: Sob 15:02, 09 Wrz 2006    Temat postu:

regulacja kąta natarcia śmigła?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jaceks




Dołączył: 29 Lip 2006
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bytom

PostWysłany: Sob 15:31, 09 Wrz 2006    Temat postu:

możliwe, w końcu z angielskiego propeller to chyba śmigło, ale do czego służy?
zazawyczaj mam je ustawione na "full", ale chciałbym się dowiedzieć czegoś więcej...

pozdrawiam,
Jacek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
0wojtas01




Dołączył: 23 Lip 2006
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: EPBP

PostWysłany: Sob 17:31, 09 Wrz 2006    Temat postu:

uogólniając bardzo temat,regulacja ta działa podobnie jak skrzynia biegów w samochodzie Wstyd ,przy ustawionym proppeler 100% osiągasz wysokie obroty przy wąskim "krojeniu" powietrza,przydatne przy starcie,ciasnych manewrach i lądowaniu[elastyczna,dynamiczna charakterystyka ciągu],zmniejszając proppeler control spadają obroty,spowodowane jest to tym,iż łopaty śmigła stawiają większy opór odcinając "szersze" powietrze,co za tym idzie siła ciągu może zostac zachowana przy zmniejszonych obrotach[przydatne przy ustabilizowanym locie na wysokości przelotowej]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jaceks




Dołączył: 29 Lip 2006
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bytom

PostWysłany: Sob 19:50, 09 Wrz 2006    Temat postu:


0wojtas01 napisał:
uogólniając bardzo temat,regulacja ta działa podobnie jak skrzynia biegów w samochodzie Wstyd ,przy ustawionym proppeler 100% osiągasz wysokie obroty przy wąskim "krojeniu" powietrza,przydatne przy starcie,ciasnych manewrach i lądowaniu[elastyczna,dynamiczna charakterystyka ciągu],zmniejszając proppeler control spadają obroty,spowodowane jest to tym,iż łopaty śmigła stawiają większy opór odcinając "szersze" powietrze,co za tym idzie siła ciągu może zostac zachowana przy zmniejszonych obrotach[przydatne przy ustabilizowanym locie na wysokości przelotowej]


aha...teraz juz rozumiem Wesoly

wielkie dzięki

Pozdrawiam,
Jacek

Nie cytuj całych postów! Zwłaszcza tych, które znajdują się nad Twoim! /admin
Powrót do góry
Zobacz profil autora
luk




Dołączył: 29 Lip 2006
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krosno EPKR

PostWysłany: Nie 2:55, 10 Wrz 2006    Temat postu:

A ja nie rozumiem Jezyk zawsze mam to na maxa Jezyk

Edit: teraz już rozumiem ( jakoś w nocy trudno mi się czytało Jezyk )


Ostatnio zmieniony przez luk dnia Nie 12:40, 10 Wrz 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
0wojtas01




Dołączył: 23 Lip 2006
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: EPBP

PostWysłany: Nie 12:17, 10 Wrz 2006    Temat postu:

nieekonomicznie O rany...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
XLI003
Gość






PostWysłany: Pon 23:50, 05 Lis 2007    Temat postu:

Regulacja skoku śmigła.

Temat bardzo szeroki, więc nie będę tłumaczył od podstaw. Powiem tyle, że w miarę zmiany prędkości postępowej samolotu względem obrotowej śmigła zmienia się sprawność śmigła. W instrukcji użytkowania samolotu znajdziecie ustawienia śmigła dla konkretnych etapów lotu - start, wznoszenie, przelot, lądowanie.

Przy małym skoku (obroty śmigła duże) śmigło ma dużą sprawność na małych prędkościach, w miarę wzrostu prędkości sprawność spada, dlatego należy zwiększać skok śmigła (zaciążać je, pociągając cięgno do siebie).

Np. dla samolotu Baron58 wygląda to tak:

Startujemy, dźwignie do przodu, czyli mały skok, mała prędkość, sprawność śmigła duża. Gdy zwiększymy prędkość na wznoszeniu, zmniejszamy odpowiednio obroty przepustnicą (25 MP) I zwiększamy skok śmigła tak, żeby obroty śmigła spadły do 2500. Na przelocie zwiększamy prędkość, redukujemy przepustnicą moc (22 MP) i zwiększamy skok śmigła tak, żeby obroty śmigła osiągnęły 2300RPM. na prostej do lądowania dajemy minimalny skok, żeby mieć dużą sprawność śmigła w razie odejścia na drugi krąg.

Pamiętajcie, że skok śmigła ma wpływ na obroty, zwiększając skok spadają obroty śmigła. A dźwignia regulacji skoku działa analogicznie do obrotów, czyli dźwignia do przodu, obroty większe (a skok mniejszy).

Pozdrawiam - Tomek
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> Szkoła latania Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
deoxBlue v1.0 // Theme created by Sopel stylerbb.net & programosy.pl

Regulamin