|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
XLI003
Dołączył: 06 Lis 2007
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Mielec
|
Wysłany: Śro 23:30, 16 Kwi 2008 Temat postu: Diagram planowania zniżania. |
|
|
Witam Pilotów doświadczonych i początkujących.
Tym co tu pokażę nie podważam oczywiście umiejętności kalkulacyjnych personelu, ani też znajomości wzorów, czy doświadczenia.
Otóż, narysowałem diagram, który może pomóc wszystkim.
Zapewne dostanę odpowiedź, że istnieje już diagram który oferuje większe możliwości - ten z Poradnika Pilota Samolotowego Domicza i Szutowskiego.
Diagram ma zalety w postaci:
- szybkość określania parametrów zniżania (można to zrobić w czasie poniżej 5s)
- jest samowystarczalny, nie trzeba linijki - jak przy w.w. diagramie
- wyklucza potrzebę użycia kalkulatora
- wyklucza możliwość popełnienia błędu przy obliczeniach pamięciowych
- pozwala na bierząco kontrolować parametry zniżania podczas zniżania (zmienia sie TAS)
Posiada też wady:
- jest narysowany w paincie bo nie mam aktualnie lepszego narzędzia.
- określa jedną ścieżkę zniżania, typową dla zniżania na trasie 3:1.
Na drugą wadę istnieje proste rozwiązanie - dorysować żądane gradienty schodzenia. Ja tego nie czyniłem dlatego, że ma to być narzędzie do określania standardowego zniżania na trasie i nic więcej - używane w każdym locie. Zauważ, że dorysowanie kolejnych gradientów nie zmienia ani sposobu odczytu, ani zalety samowystarczalności diagramu.
Nie spotkałem się z takim diagramem, więc myślę, że jestem pierwszy, dlatego zastrzegam sobie prawa autorskie do niego. Udostępniam do użytku własnego w lataniu na FS w sieci VATSIM.
Mam również pomysł stworzenia diagramu pomagającego określać parametry lotu na nietypowych (..typowych też) ścieżkach schodzenia podejścia końcowego.
Pozdrawiam - czekam na sugestie, uwagi i opinie.
Diagram do pobrania [link widoczny dla zalogowanych].
Tomasz Padykuła
Ostatnio zmieniony przez XLI003 dnia Czw 0:08, 17 Kwi 2008, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
CHESTER
Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: EPLR
|
Wysłany: Pią 9:29, 18 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
Ale jak to wykorzystać w praktyce w locie VFR?
|
|
Powrót do góry |
|
|
XLI003
Dołączył: 06 Lis 2007
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Mielec
|
Wysłany: Pią 18:36, 18 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
Tak jak i w IFR. Jeżeli lecisz na 2000ft to Ci się nie przyda, ale na większych wysokościach jak najbardziej. VFR można latać do FL195.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|