Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mick
Dołączył: 11 Paź 2006
Posty: 210
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: JAB
|
Wysłany: Sob 20:47, 09 Cze 2007 Temat postu: O czym trzeba pamietać przy lataniu w grupie ? |
|
|
Nie pamiętam tych zasad, mógłby mi ktoś je przypomnieć?
Chodzi mi o te zasady, którymi należy się kierować przy wspólnych przelotach w sieci Vatsim/Ivao.
Jak się składa plany lotów, ustawia transponder (Stand By/mode C).
Może jakiś krótko poradnik
Byłbym bardzo wdzięczny
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Barthez
Administrator
Dołączył: 23 Lip 2006
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: Sob 21:12, 09 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Grupowy utrzymuje łączność z ATC i tylko on ma aktywny transponder. W planie lotu wpisywana jest ilość samolotów podporządkowanych i ich callsigny (w remarks'ach)
Tak jest na IVAO, jak na vatsimie, nie wiem, ale raczej podobnie.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Mick
Dołączył: 11 Paź 2006
Posty: 210
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: JAB
|
Wysłany: Sob 21:43, 09 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Skoro jeden jest odpowiedzialny za komunikację z ATC, to jak wygląda start i lądowanie w takim układzie?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Janek
Administrator
Dołączył: 02 Sie 2006
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 14:50, 10 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
i Lider grupy zgłaszając się do kontrolera mówi np. "SPABC + 3" - oczywiście jeżeli akurat lecą za nim trzy samoloty
Start i lądowanie robi się raczej oddzielnie, głównie ze względów bezpieczeństwa.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Mick
Dołączył: 11 Paź 2006
Posty: 210
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: JAB
|
Wysłany: Nie 16:31, 10 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Czyli Warszawa info komunikuje się z jednym, natomiast APP danego lotniska już rozróżnia wszysrkich uczestników lotu i każdy ląduje z jej pomocą, podobnie jest ze startem, dobrze to rozumiem ?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Janek
Administrator
Dołączył: 02 Sie 2006
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 17:03, 10 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
A dlaczego APP? Co oni kruca Cie wektorować mają? Powiedzmy, że dolatujemy do jakiegoś ustalonego lub i nie Tam ktos rozpoczyna 'podejscie koncowe' a reszta czeka. Teoretycznie można też lądować i startować w szyku, ale tylko na lotniskach niekontrolowanych, choć ja się z tym nie spotkalem w lotnictwie cywilnym. Do startu podobnie, startujecie w odstepach np. 30 sekund i po starcie sie zlaczacie.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Mick
Dołączył: 11 Paź 2006
Posty: 210
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: JAB
|
Wysłany: Nie 17:47, 10 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Raczej chodziło mi o kolejkę do lądowania
Dzięki.
Ma ktoś jeszcze jakieś zasady co do takiego latania?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
CHESTER
Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: EPLR
|
Wysłany: Sob 19:30, 21 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
10 Przykazań lotów grupowych
1. Przy starcie odległości między samolotami nie powinny być mniejsze niż 30m.
2. Prowadzący ustawia się na wysokości litery "T".
3. Prowadzeni muszą zgłosić swoją gotowość do startu prowadzącemu.
4. Po zgłoszeniu gotowośći prowadzeni zobowiązani są do skupienia swojej uwagi na samolocie prowadzącego.
5. Prowadzący wykonuje normalny start, a prowadzeni startują jednocześnie z nim, cały czas obserwując jego samolot.
6. Podczas startu pojedynczo, następny startuje ten, który będzie dochodził od strony zewnętrznej (w zależności od zakrętu) do prowadzącego. Pozostałe samoloty startują, gdy od ziemi oderwie się poprzedni samolot.
7. Zbiórke zaleca się przeprowadzić na prostej metodą pościgu, przy prędkości prowadzącego +/- 160 km/h (przed lotem prędkość należy ustalić). Na wznoszeniu nie zaleca się wykonywać przewyższenia nad samolotem prowadzącego.
8. W czasie zbiórki i podczas lotu w grupie wszelkie odchylenia należy usuwać niewielkimi płynnymi ruchami dźwigni gazu; odchylenia od nakazanego odstepu poprawiać za pomocą wychylenia pedałów.
9. Zakręt w czasie lotu grupowego należy wykonywać na wysokości nie mniejszej niż 100m. Wszystkie ewolucje i zmiany ugrupowania wykonuje się na komende prowadzącego. Zmiany ugrupowania wykonuje się w czasie lotu poziomego.
10. Przed lądowaniem należy przyjąć ugrupowanie schody, zawsze zewnętrznie w odniesieniu do kręgu nadlotniskowego. Lądowanie powinno się wykonywać pojedyńczo. Odległość po usłyszeniu komendy "Lądować pojedyńczo" prowadzeni powinni zwiększyć do 800 m, a odstępy do co najmniej 50m.
|
|
Powrót do góry |
|
 |