Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
XLI003
Dołączył: 06 Lis 2007
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Mielec
|
Wysłany: Pon 0:38, 12 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
Nie ma holdingów w lotach VFR, takich, jakie są w lotach IFR. Tu prędkości są małe, więc wystarczy robić kółka, czyli krążyć. Ważne jest, kiedy nad punktem oczekuje więcej niż jeden samolot, żeby krążyć w tym samym kierunku (najczęściej w lewo). Sam kiedyś miałem taką sytuację, gdzie lecąc do EPRZ napotkałem przylatującego 737-800 Ryanair, kontrolerka kazała mi oczekiwać w punkcie sierra. Punkt S to w Rzeszowie wysoki komin fabryki, a ja krążyłem dookoła niego poniżej jego wierzchołka, trzeba było uważać. Zaraz pojawił się drugi samolot, Socata TB-20 powyżej mnie krążąca w przeciwnym kierunku, zaraz zmieniła kierunek na taki jak mój (w lewo) i tak czekaliśmy 10 minut, aż Ryanair wyląduje.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Art
Gość
|
Wysłany: Pią 20:41, 11 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Gdzie mozna znalesc materiały dotyczące VFR i IFR po polsku, bo jak narazie z tego co piszecie rozumiem 1/3
|
|
Powrót do góry |
|
|
Czepster
Dołączył: 18 Paź 2007
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: STG
|
Wysłany: Pią 21:59, 11 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Oczywiście np. na [link widoczny dla zalogowanych] ale i tutaj znajdziesz ciekawy dokument w pdf na temat lotów VFR : [link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam Czepster!
|
|
Powrót do góry |
|
|
Barthez
Administrator
Dołączył: 23 Lip 2006
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: Pią 22:45, 11 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Art napisał: | Gdzie mozna znalesc materiały dotyczące VFR i IFR po polsku, bo jak narazie z tego co piszecie rozumiem 1/3 |
Co nie wiesz, pytaj śmiało.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Art
Gość
|
Wysłany: Pią 23:57, 11 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Hm:) wydaje mi sie że tego co nie wiem jest jednak duzo wiecej niz tego co wiem:)Narazie sie ucze. Za pomoca gps-u to nie problem ale jak mam leciec bez:) to sobie moge w kolko polatac:) Szczeze mowiac to bardzo zazdroszcze umietnosci jezeli chodzi o loty. Materialu do uczenia jest jednak baaaaardzo duzo. Ale jestem wytwaly:)pozdro
|
|
Powrót do góry |
|
|
Art
Gość
|
Wysłany: Sob 15:00, 12 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
ok.z tego co wyczytałem to do lotów VFR potrzebuje map z wyznaczonymi punktami. Ale skad je wziasc?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Doktor M
Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: EPGD
|
Wysłany: Sob 15:31, 12 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
AD.2
Masz tam dla poszczególnych lotnisk mapy operacyjne do lotów z widzialnością (VFR). Na nich masz naniesione i opisane punkty. Co do znaczenia poszczególnych punktów - o tym masz w informacji tekstowej o lotnisku. Na końcu dokumentu masz zasady wykonywania lotów VFR.
Pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
Art
Gość
|
Wysłany: Nie 1:43, 13 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Dzieki bardzo
|
|
Powrót do góry |
|
|
Lotny
Dołączył: 22 Lip 2007
Posty: 291
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: się biorą dzieci :)
|
Wysłany: Nie 12:49, 13 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Najlepiej od razu zaopatrzyć się w konkretną [link widoczny dla zalogowanych] (cena 99 zł) jeśli planujesz latanie VFR.
Też miałem ją kupić, ale po reaktywacji VFR Poland korzystam obecnie tylko z mapy zawartej w tej scenerii ( klik )
Ostatecznie przyda się jakiś atlas drogowy, bo bez mapy nie ma VFR.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Vincenzo
Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław/Rzeszów
|
Wysłany: Pon 11:12, 14 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Dobra jest też zwykła mapa topograficzna w skali 1:500 000.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw 12:58, 17 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Atlas samochodowy też w zupełności wystarczy. Wystarczy trochę orientować się w terenie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Lotny
Dołączył: 22 Lip 2007
Posty: 291
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: się biorą dzieci :)
|
Wysłany: Czw 13:20, 17 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Cytat: | też w zupełności wystarczy |
W zupełności może nie, nawet gdy naniesiemy podstawowe elementy przestrzeni powietrznej (CTR, TMA ATZ, MATZ, P, D , R, granice FIS). Dlatego warto zainwestować w tą prawdziwą mapę do VFR (choćby kosztem kolejnego dodatku do symulatora), daje większą frajdę z latania, a przy okazji człowiek zapoznaje się z wyznaczaniem trasy, "podziałem" nieba, i latanie bardziej "as real...".
Ostatnio zmieniony przez Lotny dnia Czw 13:24, 17 Sty 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
XLI003
Dołączył: 06 Lis 2007
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Mielec
|
Wysłany: Pią 1:01, 18 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Jaki rejon Polski Was interesuje?
Ja używam map, których do tej pory używali piloci ZUA, mam arkusze pokrywające obszar całego kraju i kawałek Czech. To są mapy z lat 60 z aktualizacją na lata 70, struktura przestrzeni powietrznej diametralnie się zmieniła, zdążono wyciąć troszkę lasów i dobudować dróg i zbiorników wodnych.
Starsi instruktorzy uważają, że to najlepsze mapy, lepsze od nowych ICAO-wskich i Jeppesenowskich, które są w ofercie do kupienia. Mówię oczywiście o mapach 1:500000. Do tego dokupuję mapę 1:1000000 z aktualnym podziałem przestrzeni powietrznej, celem planowania tras, ale nawigację prowadzę latając turystycznie w rzeczywistości na tych właśnie starych mapach i jeszcze się nie pogubiłem. Mógłbym trochę poskanować, ktoś by się pobawił i to poskładał w jakimś programie graficznym, ale kiedy będę miał na to czas nie wiem..
|
|
Powrót do góry |
|
|
Lotny
Dołączył: 22 Lip 2007
Posty: 291
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: się biorą dzieci :)
|
Wysłany: Pią 12:55, 18 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
.
Cytat: | To są mapy z lat 60 z aktualizacją na lata 70, struktura przestrzeni powietrznej diametralnie się zmieniła, zdążono wyciąć troszkę lasów i dobudować dróg i zbiorników wodnych.
|
To nie są przypadkiem te mapy
4 arkusze na całą Polskę i kraje ościenne.
|
|
Powrót do góry |
|
|
XLI003
Dołączył: 06 Lis 2007
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Mielec
|
Wysłany: Pią 15:50, 18 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Dokładnie te, widzę, że kolega mnie już wyręczył
Są dobre do nawigacji, bo w porównaniu z ICAOwskimi albo Jeppsenowskimi, mają oznaczone zabudowania miejscowości, a nie tylko "kropę".
Ja ich ciągle używam.
..no i sam jestem chętny do pobrania tych znakomitych skanów.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Lotny
Dołączył: 22 Lip 2007
Posty: 291
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: się biorą dzieci :)
|
Wysłany: Pią 16:02, 18 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Postaram się załadować na rapidshare, to są 4 pliki po 28 MB.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Art
Gość
|
Wysłany: Pią 17:14, 18 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Mam jeszcze jedno pytanko Jakie Adds on macie zainstalowane do fs9 albo jakie powilnno sie miec:) chodzi mi np o polske?
|
|
Powrót do góry |
|
|
XLI003
Dołączył: 06 Lis 2007
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Mielec
|
Wysłany: Pią 17:32, 18 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Polish Mesh, Polish Waters, Polish Roads + scenerie lotnisk i można latać VFR no i active camera żeby latać z wirtualnego
|
|
Powrót do góry |
|
|
Lotny
Dołączył: 22 Lip 2007
Posty: 291
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: się biorą dzieci :)
|
Wysłany: Pią 18:21, 18 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Scenerie: wszystkie ze strony pl-vacc (plus kilka aeroklubowych z avsim.com)+ drogi i rzeki dla PL+ VFR Poland (chociaż po instalce "vfr poland" przydatne są tylko rzeki, które obejmują liczne jeziora, a których brak w gołym FS).
Samoloty: Cessna 150 (absolutnie numer 1, poszukasz na forum i znajdziesz), AN-2 Xomera (z miłości;), Dromader.
Active Camera do rozglądania po VC, i koniecznie jakiś zestaw tekstur: Flight1 "Ground Environment (płatne), i Real Environment Pro (darmowe).
Przejrzyj forum bo wszystko już było tłumaczone.
Ostatnio zmieniony przez Lotny dnia Pią 18:26, 18 Sty 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Czepster
Dołączył: 18 Paź 2007
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: STG
|
Wysłany: Pią 19:27, 18 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
...ja dodam jeszcze jeśli lubisz śmigłowce to absolutnie polecam NEMETH DESIGNS - MIL MI-2....ma super VC i przyjemnie się nim lata
Pozdraiwam Czepster
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kube
Dołączył: 01 Kwi 2007
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 20:28, 18 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
A ja polecam zlina 142 od CVA design. Świetny samolot!
|
|
Powrót do góry |
|
|
Profit
Dołączył: 13 Sie 2007
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: EPPO
|
Wysłany: Sob 14:59, 19 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Lotny, czekamy niecierpliwie na te obiecane mapki.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kube
Dołączył: 01 Kwi 2007
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 15:10, 19 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
a ja na allegro znalazłem coś podobnego: [link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|