Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MatiX
Dołączył: 19 Sie 2006
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Pią 22:05, 29 Wrz 2006 Temat postu: VFR na Vatsim |
|
|
Witam!
A propo sobotniego przelotu tj. 30.09.06. mam dwa pytania :
1. Po pierwsze, czy wystarczy meldowanie przez eter jednego uczestnika przelotu?
2. Po drugie jak dobrze pogodzic TS'a z kontro?
Prosze panowie o zamieszczenie w miare możliwości kilku informacji na temat lotów VFR na Vatism
Poprostu wazne rzeczy które wypada wiedziec przed, niz potem dowiadywac sie wszytkiego w trakcie przelotu
P.S.
Klasa G
Rodzaj lotu: ------
VFR Separacja: Nie zapewnia się
Służba: Informacja powietrzna
VMC min.: Vis. 8 km pow. 3050m n.p.m. i
Łączność: Nie wymaga się
Ogr. Prędkości: 250kt IAS poniżej 3050m.
Zezwolenie ATC: Nie wymaga się
Pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Vincenzo
Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław/Rzeszów
|
Wysłany: Pią 23:50, 29 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
ad.1 Jeżeli jest to przelot w grupie to tylko prowadzący (lider) nawiązuje łączność i tylko on ma włączony transponder.
ad.2 Nie gadasz przez TS jak kontro coś do Ciebie mówi. Programy takie jak Squawkbox czy FsInn mają swoich klientów do rozmów głosowych.
A tu masz zasady wykonywania lotów w vFIR Warszawa: (trochę się różnią od reala)
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
Janek
Administrator
Dołączył: 02 Sie 2006
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 0:46, 30 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Garsc zasad:
Jako wysokosc wpisujemy:
VFR00
Gdzie 00 = wysokosc w metrach nad poziomem terenu w dziesiatkach.
np. VFR50 = 500m nad terenem
Mozna tez wpisac samo VFR.
Plan lotu:
Wpisujemy nazwy miejscowosci, mozna je poprzedzic dokladnymi wspolrzednymi, ale nie jest to konieczne
Predkosc: Wpisujemy predkosc TAS samolotu
Mozna uzywac TS do rozmow albo Wbudowanego klienta w FSINN.
Loty rzecz jasna wykonujemy poki co z daylight.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sopa
Dołączył: 16 Wrz 2006
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielsko-Biała (EPBA)
|
Wysłany: Nie 12:25, 08 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Janku nie zgadzam się z Tobą co do podawania wysokości jako VFR00 - szczerze mówiąc, nigdy nie spotkałem się z takim zapisem na vatsim i nie wiem skąd masz taką informacje.
Powszechnie praktykowane jest wpisywanie max wysokosci na jakiej mozemy sie w czasie przelotu znalesc (np. 3000 stóp) i powyżej zapuszczać się nie powinniśmy (tzn utrzymujemy DO 3000ft, nie wyżej).
Jeśli chodzi o resztę to zgadzam się w 100%.
Pozdrawiam,
Sopa
|
|
Powrót do góry |
|
|
Janek
Administrator
Dołączył: 02 Sie 2006
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 13:59, 09 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Sopa, wysokosc jako >VFRXXX< wpisuje sie w realu, wiec nie widze przeciwskazan zeby tak pisac na vatsim.
Oczywiscie ze mozemy leciec nizej niz zapisana w planie wysokosc, byle nie wyzej.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sopa
Dołączył: 16 Wrz 2006
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielsko-Biała (EPBA)
|
Wysłany: Pon 20:35, 09 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Ok, ale osobiście nie spotkałem się jeszcze, aby ktokolwiek wpisywał to własnie w taki sposób - w realu owszem, ale na vatsim nie. Z resztą to nie jedyna rzecz w której V. odbiega od reala.
Pozdrawiam,
Sopa
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ninor77
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 19:31, 22 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
heaj - a czy moze ktos opisac jak latac VFR na VATSIM albo IVAO? - co podawac kontrolerowi itd...?
|
|
Powrót do góry |
|
|
MatiX
Dołączył: 19 Sie 2006
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Czw 18:19, 23 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Cytat: | a czy moze ktos opisac jak latac VFR na VATSIM albo IVAO? - co podawac kontrolerowi itd...? |
Mógłbyś więźlej sprecyzować czym dokładnie jesteś zainteresowany
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ninor77
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 20:02, 24 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
ok - znaczy tak - normalnie latajac na VATSIM czy IVAO podaje się plan lotu, słucha poleceń kontrolera, trzeba znać wszystkie procedury itd - jakjest wprzypadku VFR gdzie lata sie ze stoperemi na punkty orientacyjne - jak ulozyc wtedy plan lotu (kiedy to sie on zmienia podczas lotu czasem) itd. Nawet nie wiemjak sie zabrac do latania VFR online
|
|
Powrót do góry |
|
|
MatiX
Dołączył: 19 Sie 2006
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Pią 20:58, 24 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
W całej przestrzeni EPWW FIR wymagane jest pozostawanie w łączności radiowej
z odpowiednią służbą kontroli ruchu lotniczego. Dopuszcza się zmianę częstotliwości na UNICOM dla
manewrów startu i lądowania na lotniskach niekontrolowanych.
Dla lotów poniżej TMA EPWA o pionowych granicach od 1800 do 3500 ft priorytet nasłuchu jest
następujący (w zależności od zalogowanych kontrolerów, uszeregowany malejąco) : EPWA_TWR ->
EPWA_APP -> EPWW_CTR.
[list=]normalnie latajac na VATSIM czy IVAO podaje się plan lotu, słucha poleceń kontrolera, trzeba znać wszystkie procedury itd - jakjest wprzypadku VFR gdzie lata sie ze stoperemi na punkty orientacyjne - jak ulozyc wtedy plan lotu[/list]
Zgoda na lot VFR zawiera: lotnisko docelowe, pas do odlotu (w przypadku lotniska kontrolowanego),
instrukcje po odlocie, instrukcje co do dalszej trasy lotu i co do ograniczeń wysokości lotu, kod transpondera.
Np:
SP-ABC, zezwalam na lot VFR na Pyrzowice planowaną trasą, utrzymujcie do 1000m nad terenem, po odlocie z pasa 07
wejdźcie na lewą pozycję z wiatrem i zgłoście, transponder 7000
P.S.
Zasady dotyczący latania VFR na Vatsim opisane są na [link widoczny dla zalogowanych]
Przykladowy plan lotu w/g zasad VFR oczywiście:
SP-XXX T/YK52/F 4000
EPKK - EPKT 030
DELTA UNIFORM ROMEO BRAVO HOTEL TANGO CHARLIE WHISKEY
>(callsign) (typ samolotu)
(lotnisko startu) (lotnisko docelowe) (FL030)
(ROUTE)
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sopa
Dołączył: 16 Wrz 2006
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielsko-Biała (EPBA)
|
Wysłany: Pią 22:25, 01 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Polecam [link widoczny dla zalogowanych] <== Dział VFR
|
|
Powrót do góry |
|
|