
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kaekwit
Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: EPWA
|
Wysłany: Czw 18:48, 28 Wrz 2006 Temat postu: Przelot na niskim poziomie |
|
|
Piątek godz. 21:00 6-10-206 Może być? - Ale zaczynamy teraz w Łososinie Dolnej.
Chcecie przelotu z widoczkami? Proszę bardzo, sobota godz 20.00 (chyba, że skrzykniecie się inaczej).
Trasa:
0 - Nowy Targ, czyli EPNT (start)
1 - Jabłonka (VOR 116.40 JAB / NDB 387 JAB)
2 - Dolny Kubin przez Trstena (ale drogą, nie jeziorem)
3 - Ruzomberok (lub Rużomberok)
4 - Poprat (LZTT, Alt 2365 ft,; NDB 317 PPD - jest na zachód od pasa; VOR 112.10 PPD, NDB 438 PE – są na wschód od pasa; Rwy 09/27 – ILS 271’ 110.10 TT. Gdyby byście chcieli tutaj wykonać międzylądowanie, to proszę bardzo, ale przydałby się ktoś do Wierzy.)
5 - Stara Lubovna - Tu jest pewien haczyk, a mianowicie 4 km przed tym skrzyżowaniem jest również skrzyżowanie, gdzie droga prowadzi do Niedzicy (tego miasteczka Stara Lubovna może nie być na mapie, ale nie ma się co przejmować, to skrzyżowanie prowadzi do...)
6 - Piwniczna (jest na samej granicy)
7 - Nowy Sącz
8 - Łososina Dolna – miejscowość Jakubowice (EPNL, Alt 833 ft, Rwy 04/22) (koniec)
Szybkość 115 KIAS, czyli Cessna 182. Paliwo, 30% wystarcza, ale zalecam 40%, ponieważ może dojść do międzylądowania. I teraz uwaga! Poziom lotu 4000 ft.! Ha ha! Nareszcie wam wyeliminowałem GPS-y, na tym poziomie i przy braku punktów nadających się do wklepania (bo ich nie ma w GPS), ten przyrząd jest mało przydatny, trzeba kluczyć. Liczą się drogi, wyliczenia czasu przelotu między wyznaczonymi punktami itp.. Pogoda - musi być piękna. Czas przelotu (oczywiście bez międzylądowania), a obliczcie sobie, już pisałem co i jak w „Czerpanie przyjemności z VFR”. Czas na praktykę.
Nie umieszczę tu żadnych fotek, ponieważ od czego jest mapa, a samochodowa tu wystarczy. Zresztą kto by zapamiętał co jest dokładnie na tych fotkach.
I co wy na to?
Pozdrawiam.
Andrzej
P.S. Podpowiedź dla wyskalowania linijki do mapy samochodowej, po linii prostej:
Wadowice – Piwniczna 100 km
Żywiec – Bochnia 50 nm
Ostatnio zmieniony przez kaekwit dnia Czw 8:38, 05 Paź 2006, w całości zmieniany 9 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
0wojtas01
Dołączył: 23 Lip 2006
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: EPBP
|
Wysłany: Czw 23:06, 28 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Cytat: | na tym poziomie i przy braku punktów nadających się do wklepania (bo ich nie ma w GPS), ten przyrząd jest mało przydatny, | ...hm..technika cię wyprzedza dziadku kaekwicie.. w moim Baronie w GPS wstawiam punkty po współrzednych,a i jest gdzieś free simple RNAV,który mozesz podpiąc nawet do CESSNY,ale się nie wgłębiałem ...oczywiście jak latam po GPS co się zdarza.Zlocik bajerancki,stawiam się...oczywiście Vatsim?Polecę chyba DHC-6 kompletny brak GPS jedynie NDB i VOR
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kaekwit
Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: EPWA
|
Wysłany: Pią 9:14, 29 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Wojtku, to wklep współrzędne np. Jabłonka i dalej Dolny Kubin, zobaczymy co Ci wyjdzie. Ciekaw jestem skąd weźmiesz współrzędne miejscowości Dolny Kubin, bo z atlasu samochodowego, to na pewno nie. Po drugie, nie polecisz po linii prostej między tymi punktami. To nie jest płaski teren, to są góry. GPS-u możesz przy tym przelocie użyć tylko dla pewnej orientacji, ale nie możesz wytyczyć trasy. I oto mi chodziło, wyeliminować GPS, bo co on Ci da na drodze do Popradu, pokaże jedynie odległość. Ale jeśli masz mapę VFR, umiesz obliczyć współrzędne i je wklepać, lub użyć ich do orientacji, to proszę bardzo. Będę wielce zadowolony, ponieważ będę wiedział, że nie idziesz na łatwiznę.
A tak w nawiasem mówiąc, przypomniała mi się pewna opowieść.
Dawno, dawno temu, na słoneczku w pewnym układzie, nagle przeszła olbrzymia burza. Na planecie zwanej Ziemią, korporacje zarządzające satelitami, powyłączali te satelity, aby je szlak nie trafił, ponieważ efekty tej burzy zaczęły dochodzić do tej planety. Co za tym poszło? To, że GPS-y nagle stały się bezużyteczne. "Staliśmy się ślepi, nie wiemy w którą stronę mamy się kierować." – mówili ludzie. "Co nam teraz pozostało".
Wtedy pewien dziadek im podpowiedział - "Inertial Navigation System drogie dzieci, INS."
|
|
Powrót do góry |
|
 |
luk
Dołączył: 29 Lip 2006
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Krosno EPKR
|
Wysłany: Pią 10:23, 29 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Ja już dawno zapomniałem, że jest coś takiego jak gps w samolocie, czasem jak się zgubie to zerkam do FSnav, ale to czasem, np. sprawdzić pas lotniska do lądowania, bo się zapomniało. VFR najlepiej się lata po drogach, rejon tatr znam wzdłuż i wszeż i wydaje mi się, że bez atlasu dolecę z kądkolwiek na Poprad czy NowyTarg. Tak czy siak oczywiście się piszę na zlocik, najlepiej właśnie na Vatsim. Mało odzewu widzę ostatnio na forum, napiszcie jeśli chciecie leciec, będzie wiadomo ile osób. Aha, jak ktoś nie latał nigdy na vatsim, niewie jak skonfigurować fsinn i takie tam to też nie pisze, po to jest forum, o fsinn jest wątek osobny. No to tyle moich wypocin dziś mnie chyba nie będzie więc do soboty.[/url]
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kaekwit
Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: EPWA
|
Wysłany: Pią 12:42, 29 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Odzew jest słabiutki, ponieważ od bardzo dawna nic się tu nie działo. Ludziska zaczęli wątpić w sens tego forum, trzeba wreszcie zacząć działać i nie oglądać na innych. Oczywiście, jeśli nie teraz, to można wyznaczyć inny termin, ale 3 już jest, czyli początek grupy. A co do VATSIM... o takiej formie nie myślałem. Myślałem o nauce latania, jak i frazeologii, ale bardziej na luzie. Zapoznawaniu się z różnymi rzeczami na gorąco, poprawianiu błędów bez konsekwencji ucinania on-line, przywykaniu do przekazywania wiadomości w eterze (chodzi przezwyciężenie tremy, nabrania pewności siebie), itp..
Do dzieła Panie i Panowie, do dzieła!
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Janek
Administrator
Dołączył: 02 Sie 2006
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 16:28, 29 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Cytat: | ale przydałby się ktoś do Wierzy. |
Primo popraw ortografie, w regulaminie masz potrzebne linki
Cytat: | Paliwo, 30% wystarcza, ale zalecam 40% |
Podawanie w % paliwa jest dosc niedokladne, proponuje podawac w litrach / kg.
Cytat: | Poziom lotu 4000 ft. |
Mylisz pojęcia. To co podales to jest wysokosc, Poziom lotu jest wyrazany za pomoca nie wiecej niz 5 znakow pisarskich z wykorzystaniem liter. np. F320 = 32000ft.
Cytat: | ...hm..technika cię wyprzedza dziadku kaekwicie.. w moim Baronie w GPS wstawiam punkty po współrzednych |
Kazdy porzadny GPS ma taka funkcje.
Cytat: | oczywiście Vatsim? |
Jasne
Cytat: | Ciekaw jestem skąd weźmiesz współrzędne miejscowości Dolny Kubin, bo z atlasu samochodowego, to na pewno nie |
Dlaczego nie ? jw. Kazdy porzadny atlas samochodowy posiada wspolrzedne.
Cytat: | Myślałem o nauce latania, jak i frazeologii, ale bardziej na luzie. |
No i bedzie na luzie. Lot bedzie wykonywany w przestrzeni klasy G wiec kontro nie ma prawa nam prawic kazan, a utrzymywanie kontaktu z kontrola wyglada jedynie tak ze tylko jeden samolot sie zglasza i mowi np. "SP-ABC <komunikat> plus 7" czyli tylko on ma transponder Charlie, a reszta na stby coby nie stworzyc CA na ekranie kontrolera.
Cytat: | przywykaniu do przekazywania wiadomości w eterze (chodzi przezwyciężenie tremy, nabrania pewności siebie) |
A komunikacja na TeamSpeak nadal bedzie nas obowiazywac.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Vincenzo
Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław/Rzeszów
|
Wysłany: Pią 19:44, 29 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Janek napisał: | Lot bedzie wykonywany w przestrzeni klasy G wiec kontro nie ma prawa nam prawic kazan |
Kazań Wam prawić nie będzie, ale będzie dla Was jako FIS czyli służba informacji powietrznej. Żałuję, że nie mogę lecieć Miłej zabawy[/quote]
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kaekwit
Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: EPWA
|
Wysłany: Sob 8:27, 30 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Mam tego serdecznie dosyć. Nie po to się męczyłem przez długi czas, aby zostać papierem toaletowym. Stworzyłem tą trasę dla odpowiedniego celu, nauki latania gdzie GPS miał stać się mało użyteczny. Tu miała zacząć się nauka orientacji, wyliczania szybkości i czasu względem odległości. W zamian za tą trasę, zostałem pomówiony na różne sposoby, a zamysł mojego celu został wyrzucone do kosza. A przecież przez tyle czasu nie było żadnego zlotu. Wreszcie jak znalazłem dobre rozwiązanie, to wyszło – dawaj i spadaj stąd.
Rozliczenie.
1) „Primo popraw ortografie, w regulaminie masz potrzebne linki” – Proszę sobie wpisać do słowniczka: wierzy i wieży. Co wychodzi? Nic. Brak błędów. Przyznaje, że obecnie orłem z polskiego nie jestem, ale dlaczego moderator zwraca mi w ten sposób uwagę, sam popełniając błędy. Jeden błąd i taka pokazówka? A moderatorowi zabrakło kropki i ten brak polskich znaczeń. Cóż za oszczędność, a w regulaminie wyraźna prośba.
2) „Podawanie w % paliwa jest dosc niedokladne, proponuje podawac w litrach / kg.” – A niby dlaczego, przecież w FS wpisujemy ilość paliwa jak chcemy, a po drugie, to są różne Cessny. To ot taka przyczepka, tak na zaś, aby zdołować.
3) „Mylisz pojęcia. To co podales to jest wysokosc, Poziom lotu jest wyrazany za pomoca nie wiecej niz 5 znakow pisarskich z wykorzystaniem liter. np. F320 = 32000ft.” – Ja nie mylę pojęć. Jest to plan przelotu wraz z opisem, a nie plan lotu do wklepania. Napisałem na poziomie 4000 ft, a nie na wysokości i każdy wie o co chodzi. Plan lotu, tak w skrócie wygląda trochę inaczej.
From EPNT To EPNL
Alt L040; Speed 115 kias
JAB; Dolny Kubin; Ruzomberok; LZTT; Stara Lubovna; Piwniczna; Nowy Sącz
4) „Kazdy porzadny GPS ma taka funkcje.” – Jedynie w tym punkcie się zgodzę, ale czemu znów tak na pokaz. Wszystko wygląda jako pokazówka, czyżby brak szacunku dla innych? Pokaz dominowania?
5) „Jasne” – Oczywiście chodzi o vatsim. Niby to dlaczego ma być tylko i wyłącznie vatsim? Przecież trasa jest trudna, a tu na dodatek dodatkowe stresy. No i czemu było zadane tylko jedno pytanie na temat vatsim, czyżby wszyscy wszystko wiedzieli na ten temat? A może coś ich odstrasza i nie mają chęci na taką formę przelotu.
6) „Dlaczego nie ? jw. Kazdy porzadny atlas samochodowy posiada wspolrzedne.” – Totalna bzdura. Oczywiście są tak dokładne atlasy samochodowe, ale można je zaliczyć jako dodatk do samochodowego GPS-u. Do tego są drogie i lepiej odczekać, dołożyć i kupić mapy VFR, nawet te już nieaktualne.
7) „No i bedzie na luzie. Lot bedzie wykonywany w przestrzeni klasy G wiec kontro nie ma prawa nam prawic kazan, a utrzymywanie kontaktu z kontrola wyglada jedynie tak ze tylko jeden samolot sie zglasza i mowi np. "SP-ABC <komunikat> plus 7" czyli tylko on ma transponder Charlie, a reszta na stby coby nie stworzyc CA na ekranie kontrolera.” – I znów nasuwa się pytanie, czy aby na pewno? Czy padły pytania na temat instalacji i ustawień FSINN 1.2? Dosłownie wszyscy sobie już zainstalowali i ustawili jak należy?
„A komunikacja na TeamSpeak nadal bedzie nas obowiazywac.” – To jak? Dwa kanały? Czy aby wszyscy wiedzą o co chodzi? Nie! Wszyscy już wszystko wiedzą, więc po co pytać. Nie wydaje się komuś, że taka sytuacja powinna zastanawiać, iż coś jest jednak nie tak?
To, że ktoś jest niedouczony, to nie znaczy zaraz, że jest głąbem. A w takim świetle jestem przedstawiany. Głąb do potęgi entej. Tylko że ten głąb pisze językiem zarozumiałym dla wszystkich. Jak komuś coś tłumaczę, staram się zrobić to w jak najbardziej zrozumiały sposób, w jak najprostszy, aby każdy zrozumiał o co w tym wszystkim chodzi. Ale widocznie kogoś taki sposób bardzo uraża. Jestem wprost zamęczany przez moderatora głupimi docinkami, pokazówkami i próbami poniżania. Kompletny brak współpracy z jego strony, wręcz chciałby abym się wyniósł. No i stało się, co się stało. Dlatego proszę nie używać mojego planu lotu do innych celów niż opisałem. Dość tego mętliku i ciągłych zmian, które prowadzą tylko do zniechęceń naszych fanów wirtualnego latania. Rządzenie na forum nie polega na atakach, narzucaniu i poniżaniu, ale na przypilnowaniu pewnego ładu, udzielaniu pomocy i wymianie doświadczeń. A przy tym, trzeba robić to z gracją i wyczuciem. A nie – nie wiesz, nie pisz - to jak u licha mam się dowiedzieć!
I jeszcze jedno. --Paragraf 4 punkt 20. Co to jest?! Ależ można sobie teraz interpretować, a i błąd znalazłem. Ach jak łatwo komuś błędy wytykać, zaczyna mi się niebezpiecznie podobać takie wytykanie.
Na sam koniec dodam, że nie mam najmniejszego zamiaru polemizować, czy drążyć i ciągnąć ten temat z kimkolwiek.
Teraz prywatnie, ale publicznie. Janku, chciałeś abym na starym forum na pewien czas został moderatorem. Z pewnym oporem, ale się zgodziłem. Czasu minęło już zbyt wiele, a ja dalej tam widnieje jako moderator, czego sobie nie życzę. Ostatnio ktoś wpakował tam pornografię. Nie wiem co to była za pornografia, normalna czy dziecięca, ponieważ bez zaglądania w tamtejsze adresy od razu skasowałem. Stare forum jest martwe, więc czemu mam za coś takiego odpowiadać. Proszę mnie natychmiast usunąć z funkcji moderatora z tamtego forum, ponieważ ja sobie po prostu nie życzę być odpowiedzialnym za coś takiego.
Ostatnio zmieniony przez kaekwit dnia Sob 12:39, 30 Wrz 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
MatiX
Dołączył: 19 Sie 2006
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Sob 10:47, 30 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Chcecie przelotu z widoczkami? Proszę bardzo, sobota godz 20.00 (chyba, że skrzykniecie się inaczej). |
Proponuje tak standardowo ok 20:30 - 21:00,
Ale to tylko propozycja
Co wy na to ?
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez MatiX dnia Sob 15:41, 30 Wrz 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Janek
Administrator
Dołączył: 02 Sie 2006
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 13:22, 30 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Andrzej, to, ze ktos Ci zwrocil uwage to w zadnym wypadku nie oznacza ze ktos tu Ciebie pomawia czy poniza jak to sam napisales. Pozatym ja nigdzie nie widzialem nakazu uzywania polskich znakow w internecie...
Cytat: | I znów nasuwa się pytanie, czy aby na pewno? |
Zapewniam, reszta samolotow nie musi utrzymywac kontaktu z kontrolerem.
Natomiast co do forum, ktore zostalo porzucone... zrobiono to bez mojej wiedzy kiedy ja bylem nieobecny w Polsce i nie mialem dostepu do internetu, kiedy zobaczylem, ze ktos stworzyl nowe forum tamte porzucajac to pierwsze pytanie... po co ? Tamto forum bylo dobre, bylo juz tam sporo porad oraz tresci pomocnych.
Zas widze ze gdy ktos Cie poprawi, zwroci uwage, czy powie jak sie prawidlowo mowi we frazeologii to ty obrazasz sie na caly swiat.
Cytat: | Na sam koniec dodam, że nie mam najmniejszego zamiaru polemizować, czy drążyć i ciągnąć ten temat z kimkolwiek. |
I ja rowniez nie mam zamiaru albowiem nie ma to najmniejszego sensu.
Po uzgodnieniu z toba na gg usune watki offtopiczne jest tego sobie zyczysz.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
0wojtas01
Dołączył: 23 Lip 2006
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: EPBP
|
Wysłany: Sob 16:57, 30 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Wow...no to pierwsze pytanie moze ktos rozwieje obawy co do FSInn i TS,moze ktoś nakreslic szkielet lacznosci:Jezeli dobrze rozumiem to "Lider" ma nasłuch na kanały kontro a reszta lokal TS?Czy tak?A moze FSInn da sie ustawic na lokal glosowy,ja korzystam np.z oddzielnego AVC.Dwa: nie mam map VFR,podany jeden NDB nie wiem czy z mapą samochodową dam rade(zgodnosc scenerii co do mapy),trzy:pogoda>?lecąc dzisiaj było bardzo mgliscie nie zabardzo dałbym rade z widocznoscia(dałbym bo probowałem na sama widocznosc[bardzo cieniutka] DHC-6 kluczyc miedzy naszymi aeroklubami ale to jest niezgodne z przepisami)czy ustawiamy w FSInn CAVOK?
PS.co do drążenia poprzedniego tematu,jeżeli nie chcecie go ciągnąc to na priva,z tego co wyczytalem to tylko dwie osoby mialy ze soba problem,mam nadzieje,ze moja wypowiedz co do GPS'u nie zostala odebrana jako atak...
Kaekwit-respect za to co robisz..
Co do mapy to mam taką [link widoczny dla zalogowanych] wystarczy?
Ostatnio zmieniony przez 0wojtas01 dnia Nie 0:17, 01 Paź 2006, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kaekwit
Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: EPWA
|
Wysłany: Sob 17:35, 30 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Wojtku, jeśli masz na mapie Jabłonkę, to i tam VFR wraz z NDB będę. Wszystko sprawdziłem wg atlasu samochodowego i wg FS9, w ciemno trasy nie podałem. Co do pogody, to przy niskich chmurach, trzeba je po prostu wyłączyć. Nie widzę sensu latania we mgle, zresztą przepisy mówią wyraźnie. Jeśli chodzi o FSInn... myślę, że to osobny temat. Opisu instalacji i konfiguracji tego programu nie znalazłem po polsku. Zresztą ja będę na starym serwerze, nie mam zamiaru wpychać innych na vatsim zwłaszcza, że brak dopracowanych opisów FSInn 1.2, łączności i przedstawienia wypełnienia poprawnie planu lotu.
Mapa jest elegancka, ale do tego przelotu bezużyteczna, wszystko urywa się na granicy. Wielka szkoda.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
0wojtas01
Dołączył: 23 Lip 2006
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: EPBP
|
Wysłany: Nie 0:20, 01 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Skala oryginalnej mapy to 1:1 000 000 [1cm=10km] z tym,że chyba zmieniła mi się delikatnie tutaj po wykadrowaniu dla pomocy podałem długości poszczególnych odcinków
Ostatnio zmieniony przez 0wojtas01 dnia Nie 13:51, 01 Paź 2006, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kaekwit
Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: EPWA
|
Wysłany: Nie 8:20, 01 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Bardzo dobra mapa i nie wiem co byś chciał tu jeszcze poprawiać.
Pod koniec przelotu doszliśmy do wniosku, że lecąc z Lososiny Dolnej do Nowego Targu, czyli odwrotnie, trasa jest o wiele prostsza w nawigacji.
Wyskalowanie: Ruzomberok - Poprad 40 nm
Ostatnio zmieniony przez kaekwit dnia Nie 18:50, 01 Paź 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Jaceks
Dołączył: 29 Lip 2006
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Nie 12:47, 01 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
0wojtas01
jaka jest skala tej mapy, którą tu wrzuciłeś?
Chciałbym to wiedzieć (potrzebuję do obliczeń )
Czy mógłbyś też wrzucić inne fragmenty tej mapy?
kaekwit
Świetny pomysł z tym zlotem- szczerze gratuluję
Mam zainstalowany Sqauk Box 3 - czy muszę koniecznie przerzucić się na FSinn, aby móc uczestniczyć w zlocie?
Pozdrawiam,
Jacek
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Janek
Administrator
Dołączył: 02 Sie 2006
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 13:14, 01 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Jaceks, jak koniecznie chcesz to lec na sb3, ale nie miej do nas pozniej pretensji ze miales jakies problemy przez to. Jeszcze raz powtorze, ze sb3 nie nadaje sie do lotow vfr.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
0wojtas01
Dołączył: 23 Lip 2006
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: EPBP
|
Wysłany: Nie 13:58, 01 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Czy mógłbyś też wrzucić inne fragmenty tej mapy? |
oczywiście jak będe miał chwilkę czasu pokroje ją na równe kawałeczki i zapodam do jakiegoś tematu chyba,że ktoś posiada lepszą
|
|
Powrót do góry |
|
 |
luk
Dołączył: 29 Lip 2006
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Krosno EPKR
|
Wysłany: Nie 14:02, 01 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Cześć, no niestety nie dałem rady lecieć w sobotę.
Janek, co do sb3, dlaczego nieda rady latać na vfr? Mam fsinn, ale zauwazylem ze strasznie spadają klatki. Gdy go włącze to z większymi detalami nie polatam ( co przy vfr jest ważne, żeby widoczki podziwiać ) SB3 tak kompa nie zmula.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
0wojtas01
Dołączył: 23 Lip 2006
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: EPBP
|
Wysłany: Nie 14:17, 01 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Też to zauważyłem wczoraj i to podczas lotu na Vatsim Embraerem 145 podczas Racetracka mało sie nie wykrzaczyłem,gdyz jak zauwazyłem podczas pisania w oknie chat'u fs mi sie zatrzymywal,na szczecho zauwazylem to tylko przy tym jednym samolocie,jednak SB3 jest mniej problemowy przynajmniej dla mnie,szkoda ze mniej bajerkow.Janku czy moglbys rozjasnic bardziej niemoznosc latania VFR z SB3?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
MatiX
Dołączył: 19 Sie 2006
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Nie 14:35, 01 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Opisu instalacji i konfiguracji tego programu nie znalazłem po polsku. |
FSInn v.1.0 – Krotki przewodnik instalacji i połączenia z VATSIM
- 1 -
Przedstawia
Krotki przewodnik
instalacji i połączenia
z VATSIM
- 2 -
Niniejszy przewodnik opisuje instalację programu i połączenie z siecią. Jego celem jest
krótkie wyjaśnienie, jak używać FSInn w sieci VATSIM, tak więc nie opisuje on
wszystkich możliwych ustawień konfiguracyjnych. Zdecydowanie zalecamy
przeczytanie pełnego podręcznika. Jeżeli natrafisz na wątpliwości lub problemy z
instalacją, prosimy o zapoznanie się ze stronami FSDT pod adresem
[link widoczny dla zalogowanych]
Wymagane pliki
Program FSInn – potrzebny do połączenia z VATSIM.
Zestaw modeli samolotów VIP – do wyświetlania samolotów innych użytkowników.
Oba pliki można ściągnąć pod adresem [link widoczny dla zalogowanych]
Instalacja:
Minimalne wymagania:
System operacyjny Windows 98SE, Windows ME, Windows 2000, NT lub XP.
Microsoft Flight Simulator 2002 lub 2004.
Połączenie z Internetem.
Numer użytkownika (PID) i hasło w sieci VATSIM.
Dodatkowe wymagania:
W wypadku Windows 98SE i Windows ME przed zainstalowaniem FSInn konieczne jest
zainstalowanie wszystkich uaktualnień systemu operacyjnego ze strony Microsoft
Updates.
Microsoft Flight Simulator 2002: konieczne uaktualnienie DirectX do wersji 9.
Procedura instalacji:
Kliknij dwukrotnie na plik setup.exe. Proces instalacji zostanie rozpoczęty. Instalacja
przebiegać będzie tak samo zarówno dla FS2002 jak i FS9.
FSInn – Krotki przewodnik instalacji i połączenia z VATSIM
- 3 -
Kliknij na „Next” aby rozpocząć instalację:
Wybierz katalog w którym ma zostać zainstalowany FSInn. Domyślna ścieżka
instalacji to C:\Program Files\FSDT. Jeżeli chcesz zmienić ją na inną, kliknij
„Browse”.
Po wybraniu katalog, w którym chcesz zainstalować FSInn, kliknij na przycisk “OK”.
Gdy będziesz gotowy do dalszej instalacji, przyciśnij “Next”.
FSInn – Krotki przewodnik instalacji i połączenia z VATSIM
- 4 -
Instalator sam wyszuka katalog, w którym zainstalowany jest Flight Simulator.
Kliknij „Next” aby potwierdzić, że wyszukany katalog jest prawidłowy. Jeżeli
instalator nie znalazł katalogu instalacyjnego FS, kliknij “Browse”.
Po naciśnięciu „Next” rozpocznie się dalsza część instalacji.
FSInn – Krotki przewodnik instalacji i połączenia z VATSIM
- 5 -
Gratulacje, właśnie zainstalowałeś FSInn. Naciśnij na „Finish” aby zamknąć
instalatora.
Konfiguracja FSInn
Po zainstalowaniu FSInn uruchamiany jest z Flight Simulatora za pomocą menu
rozwijanego „CoPilot”.
FS9:
FSInn – Krotki przewodnik instalacji i połączenia z VATSIM
- 6 -
FS2002:
1. Wybierz z menu “Copilot” pozycję “Inn Control Panel”. Otwarte zostanie okno
przetwarzania samolotów i zbudowana zostanie baza samolotów. Poczekaj
chwilkę, zanim proces ten nie zakończy się. Na wolniejszych komputerach może
to trwać nawet parę minut.
2. Popatrz na główne okno FSInn. Za pierwszym razem, gdy je uruchomisz, musisz
ustawić kila ważnych opcji. Zostaną one zapisane, więc następnym razem gdy
uruchomisz FSInn wystarczy jedno kliknięcie aby połączyć się z VATSIM.
FSInn – Krotki przewodnik instalacji i połączenia z VATSIM
- 7 -
3. Naciśnij „Set”. Pojawi się okno ustawień („Inn Settings”).
4. Wybierz z menu “General”. Otwarte zostanie okno z ustawieniami ogólnymi.
Wpisz swój znak wywoławczy w polu “CallSign”. Następnie w polu “User Infos”
wpisz swoje imię, nazwisko i kod lotniska macierzystego (zwróć uwagę na
kolejność). Przypominamy, że przy połączeniu z VATSIM masz obowiązek
podać prawdziwe dane.
FSInn – Krotki przewodnik instalacji i połączenia z VATSIM
- 8 -
5. Następnie z menu wybierz „Options”. Upewnij się, że opcja „Allow FSInn to
autoconnect to FS2004” jest zaznaczona, gdyż pozwoli to FSInn na w pełni
automatyczne tworzenie sesji multiplayer w FS2004 przy kolejnych
uruchomieniach programu (dotyczy wyłącznie FS9).
6. Z menu wybierz „Voice Options”. Upewnij się, że wpisana jest prawidłowa
ścieżka dostępu do programu AVC lub RogerWilco. Jeżeli nie, popraw ją klikając
na przycisk “…” z prawej strony, a następnie wybierz odpowiedni katalog.
7. Wybierz z menu “Networks”, a gdy rozwinie się podmenu, wybierz “VATSIM”.
Zostanie wyświetlone okno, w którym musisz wpisać swój numer użytkownika
(PID) w polu “User ID” oraz hasło w polu “Password”.
FSInn – Krotki przewodnik instalacji i połączenia z VATSIM
- 9 -
8. Kliknij przycisk „Load Servers”, poczekaj chwilkę aż program ściągnie
informacje z internetu, a następnie rozwiń listę naciskają na strzałkę i wybierz
jeden z serwerów, najlepiej położony najbliżej miejsca gdzie się znajdujesz.
9. Zakończyliśmy szybkie konfigurowanie programu do połączenia z siecią
VATSIM. Ustawienia zostaną zapisane, więc czynności tych nie trzeba powtarzać
przy kolejnym uruchamianiu FSInn. Naciśnij niebieski przycisk ze znakiem „X”
w prawy dolnym rogu aby zamknąć okno z ustawieniami.
Połączenie multiplayer w FS2004
Naciśnij bursztynowy przycisk „FSInn” na środku panelu kontrolnego FSInn (jest to
konieczne tylko teraz, przy pierwszym uruchomieniu, gdyż ustawiliśmy opcje tak,
aby w przyszłości połączenie multiplayer wykonywane było automatycznie).
Pojawi się okno połączenia multiplayer.
FSInn – Krotki przewodnik instalacji i połączenia z VATSIM
- 10 -
Gdy połączenie zostanie nawiązane, przycisk FSInn zmieni się na zielony, a panel
kontrolny będzie gotowy do połączenia z VATSIM.
Połączenie multiplayer w FS2002
1. Musisz za każdym razem ręcznie utworzyć sesję multiplayer (za pomocą menu
Flights-Multiplayer-Connect w FS).
2. W polu “IP address” wpisz adres 127.0.0.1
FSInn – Krotki przewodnik instalacji i połączenia z VATSIM
- 11 -
3. Naciśnij przycisk „Join”. Poczekaj kilka sekund, aż utworzona zostanie sesja
multiplayer.
4. Panel kontrolny FSInn pokaże, że jest gotowy do połączenia z VATSIM.
FSInn – Krotki przewodnik instalacji i połączenia z VATSIM
- 12 -
Połączenie z VATSIM
Aby połączyć się z siecią VATSIM, po prostu kliknij na przycisk „VATSIM” po
lewej stronie panelu kontrolnego FSInn. Poczekaj chwilkę, przycisk “VATSIM”
powinien zmienić tło na zielone, a niebieski przycisk “Chat” z prawej strony panelu
zacznie migać. Naciśnij ten przycisk, aby otworzyć okno chata, w którym pojawi się
informacja o połączeniu z VATSIM
Podsumowanie
Niniejszy przewodnik obejmował jedynie połączenie z VATSIM. Musisz przeczytać
pełny podręcznik FSInn aby dowiedzieć się, jak wypełnić plan lotu i korzystać z
wielu opcji, na przykład P2P.
Tłumaczenie: Michał „Zulus” Zazula
Poradnik dostępny na [link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez MatiX dnia Nie 21:57, 01 Paź 2006, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kaekwit
Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: EPWA
|
Wysłany: Nie 15:23, 01 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Ale numer. Mało co, a już chciałem skasować SB3 dla FSInn 1.2.
Jeśli chodzi o wyskalowanie mapki 0wojtas01, to:
Ruzomberok - Poprad 40 nm
Ostatnio zmieniony przez kaekwit dnia Nie 20:44, 01 Paź 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Jaceks
Dołączył: 29 Lip 2006
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Nie 20:26, 01 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
0wojtas01 napisał: |
Cytat: | Czy mógłbyś też wrzucić inne fragmenty tej mapy? |
oczywiście jak będe miał chwilkę czasu pokroje ją na równe kawałeczki i zapodam do jakiegoś tematu chyba,że ktoś posiada lepszą |
świetnie...bardzo Cię o to proszę
Janek napisał: | Jaceks, jak koniecznie chcesz to lec na sb3, ale nie miej do nas pozniej pretensji ze miales jakies problemy przez to. Jeszcze raz powtorze, ze sb3 nie nadaje sie do lotow vfr.]
|
Nie, nie będę miał pretensji - To nie w moim stylu
|
|
Powrót do góry |
|
 |
luk
Dołączył: 29 Lip 2006
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Krosno EPKR
|
Wysłany: Nie 22:52, 01 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
0wojtas01 napisał: |
Cytat: | Czy mógłbyś też wrzucić inne fragmenty tej mapy? |
oczywiście jak będe miał chwilkę czasu pokroje ją na równe kawałeczki i zapodam do jakiegoś tematu chyba,że ktoś posiada lepszą |
Właśnie przedchwilą dostałem od znajomego na ftpa MAPĘ LOTNICZĄ Polski. Mapa zawiera też Czechy i Słowację. Jakby ktoś chciał namiary to zapraszam na gadu
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|